כיודע לנו, כיום כל אחד משתמש ברשת חברתית כזו או אחרת, הרשת החברתית המובילה והראשונה בתחום היא פייסבוק, שכיום עומדת על מעל מילארד משתמשים ומעל 3 מליון משתמשים בישראל.
בכל אתר אינטרנט ניתן למצוא "הוכחה חברתית" שהיא בעצם פלאג – אין כלשהו מרשת חברתית, טויטר, פייסבוק, גוגל+.
ישנם האומרים שזהו חלק חשוב בקידום אתרי אינטרנט, אך זה כמובן אינו מידע מדויק.
טוב, נתחיל עם טוויטר – מה הם עשו לאחרונה?
טוויטר נפתחה משנת 2006 כשנתיים לאחר פתיחת פייסבוק, אך זה לא הפריע לטוויטר לרשום על עצמה פטנט, כיום לאחר 7 שנים טוויטר קיבלה אישור מבית המשפט בארצות הברית כי היא רשומה על פטנט.
לפטנט יש המון סעיפים בתוכו וכמובן שאינה יכולה לתבוע את פייסבוק, בגדול הפטנט עליו רשומה טוויטר הוא שליחת הודעה לרשימת הנמענים שלך בקליק – בעצם שירות הTWIT שלהם.
השאלה הראשונה שתעלה לראשכם היא: אז מה קורה במצב של בניית אתר אינטרנט 2.0 ?
( אתר אשר מוזן מתוכן הגולשים)? אין סיבה לדאגה, טוויטר לא תציב מאחוריכם סוללת עורכי דין אם אין לכם די כסף, מדובר במעל למליון דולר וכמה שנים טובות – אך האם זהו סוף עידן פתיחת הרשתות החברתיות הגדולות? – ייתכן.
גוגל, כמובן שלאחר ההצלחה של פייסבוק והאיום הגדול כי יקח לגוגל את התואר לאתר האינטרנט הגדול מיהרה ופתחה את הרשת החברתית שלה, שעוברת המון שינווים קוסמטים לאחרונה, גוגל+, גם באתרי אינטרנט ניתן לראות כי גוגל+ משתלבת וישנה האופציה לתת + לאתר שלך ולראות זאת בתוצאות החיפוש, במקרה ומישהו מתוך המעגלים שלך נתן +, תוכל לראות בכך המלצה של חבר – בהחלט יתרון משמעותי על פייסבוק.
בנוסף גוגל לא עוצרת והשמועה כי BUBBLE CHAT הולך לצאת ובעצם לגבש את כל שירותי הצ'אט של גוגל ביחד לצ'אט אחד אשר מקנה פתרון לכולם ויחליף את google talk , google voice
ו Hangout של גוגל.
גוגל טרם מסרה הודעה רשמית כי המידע הוא נכון, אך על פי דליפה מגוגל יתכן כי המידע היכן מהימן.
פייסבוק, לבסוף הרשת החברתית הענקית שלנו, שלא עוצרת ולא מפסיקה.
נכון ההשקה לבורסה הייתה לא כלכך נכונה, נכון – לעולם פייסבוק לא יהיה בתשלום.
אבל ישנם המון אופציות לגרוף עוד כסף ואני בטוח שמר צוקרברג חושב על כך כל יום, אלא מה?
על פי מידע שזורם באינטרנט פייסבוק מתכננת שיטת שיווק חדשה, פרסומות בהתראות – כל משתמש פייסבוק פותח את ההתראות שלו – הפעם הוא יוכל להיתקל בפרסומת.
היתרון האדיר כאן – כי קיים פילוח שוק מדוייק, על פי כל הקריטריונים שהמשתמש הזין, ההיסטוריה שלו בפייסבוק ושימו לב! גם על פי הגלישה האחרונה שלו באינטרנט – אותה שיטה בה הפרסומות בגוגל עובדות. יחס ההמרה יהיה פי 50 מאשר הפרסומות אשר פייסבוק מציבות בצד וקיים היתרון כי אפשר גם דרך המובייל לפרסם פרסומות – מה שכיום בפייסבוק לא ניתן.
פייסבוק ממשיכה – האם זכיתם לחשיפה בפרופיל ה TIME LINE החדש?
לא, לא זכיתם – פייסבוק החליטה באופן רנדומלי לשלוח לכמה משתמשים את פרופיל הtime line החדש, על מנת לראות כיצד המשתמשים מתמודדים עמו, אני כבר נתקלתי בשני גרסאות שונות של טיים ליין, אחת במשתמש שלי ואחת אצל אחי, כל אחת מהן הייתה שונה, אך בהחלט קשה לי לומר חד משמעית מה היה יפה יותר או נוח יותר.
בנוסף לכך, העמודות של ה time line החדש הפכו לעמודה אחת מסודרת ונוחה יותר – כך לא ניתן לפספס שום אירוע.
בהחלט עוד שינוי קוסמטי מעננן מצד פייסבוק.