מגזין קומפייל Comp-IL

ניהול מוניטין באינטרנט – למה זה חשוב כל כך?

בעולם של אינטרנט ומידע כאשר הכול זמין בידינו ובידי כל אחד אשר מעוניין למצוא אינפורמציה אודות אדם, גוף, חברה או על עסק הכי קטן או הכי גדול שיכול להיות, צריך רק ללכת למחשב שלו או אפילו היום עם התפתחות המכשירים הטלפונים הניידים – מספיק לשלוף את הטלפון מהכיס ולחפש את המידע המבוקש.
כולנו שמענו את המונח "Google It", ובכן ניתן לומר היום שבעצם הדבר נלקח כתרתי משמע, אנשים פונים לאוטוסטראדת המידע שיש באינטרנט ובדגש על מנועי חיפוש כאשר המוביל מביניהם הוא גוגל אשר מספק את המידע הכי עדכני והכי נגיש מבין כולם.

עם הפיכת חיפוש המידע באינטרנט לרלוונטי ובלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, בתי עסק, אנשים וגופים מנצלים את הרשת על מנת לחשוף עת עצמם ואת השירותים שלהם עבור קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם, אולם עם זאת – המידע באינטרנט יכול להיות גם מושפע בין היתר מתגובות, דעות וביקורות שונות של גולשים באינטרנט. לעיתים כאשר גוברת התחרות בתחומים מסוימים אשר בהם יש פוטנציאל לרווח גבוהה ביותר באינטרנט, ניתן למצוא גם שביקורות ודעות גולשים גם יכולות להיות מוטות או יותר נכון מושפעות לרעה במטרה לפגוע בבית העסק ללא צדק על ידי בניית מוניטין שלילי. במאמר זה נציג מה החשיבות של שמירה על ביקורות טובות לעסק או אישיות ומה ניתן לעשות כדי להתמודד עם אזכורים שליליים לשם שלנו ברשת.

למה חשוב שיהיו ביקורות ותוצאות טובות בגוגל

ובכן כפי שציינו, גוגל הינו מקור המידע הכי גדול כיום בעולם האינטרנט וכפי שאנשים שואבים ממנו מידע רב, הם גם מושפעים מהציון שמנוע החיפוש נותן לעסק ומהמידע שהוא מציג כלפי אותו בית עסק או בן אדם.
תדמיינו לכם שעסק אשר מחופש באופן מתמיד באינטרנט, יום אחד מתחיל להראות בתוצאות החיפוש בגוגל על שם העסק כתבות שליליות מ – YNET, וואללה, ועוד מספר אתרים אשר כולם מדברים על כך שבית העסק מוכר סחורה לא איכותית ומספק שירות רע, כיצד לדעתכם זה היה משפיע על הקהל הצרכני? ואבכן מה שגוגל נותן, זה מה שאנשים מאמינים לו.
אזכורים שליליים, ביקורות רעות וכתבות באתרים מובילים כאלה או אחרים בהחלט יכולים להשפיע על הלקוחות של העסק ואף לפגוע בהכנסה של אותו בית עסק בו בשמו הטוב של אותו בן אדם גם אם האזכורים מוצדקים וגם אם הם לא מוצדקים.
מסיבה זאת בדיוק – חשוב לשמור על מיתוג אישי ונקי באינטרנט , באותה מידה שאזכורים רעי יכולים לפגוע בכם, אזכורים וביקורות טובות יכולים להשפיע על הלקוחות שלכם לטובה וליצור גם רושם טוב אשר יניע אותם לבצע אצלכם רכישה.

איך אפשר להתמודד עם אזכורים שליליים

ובכן אם קרה וגיליתם שיש לכם אזכורים שליליים, ישנם מספר דברים שאפשר לעשות כדי להתמודד איתם.

  1. ניתן כיום לשכור את השירותים של חברות אשר מתמחות בשמירה על המוניטין של אנשים ובתי עסק באינטרנט. שירות כזה הוא לא תמיד זול אך הוא בהחלט יכול להשתלם לטווח ארוך.
  2. תבקשו תמיד מלקוחות מרוצים שלכם לכתוב ביקורת חיובית על השירות שקיבלו מכם באינטרנט. ככה כשמנועי החיפוש סורקים את הביקורות הן יעלו בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שם העסק.
  3. תבנו לעסק שלכם פרופילים באתרים נישה מובילים בתחום שלכם וברשתות חברתיות מובילות כגון פייסבוק, Google Places וכד'. אתרים אלה בדרך כלל נוטים להיות מדורגים גבוהה על בית העסק או האישיות אותה ויכולים לעזור ב"לדחוק" תוצאות שליליות למטה בתוצאות החיפוש בגוגל.
  4. במידה ואתם רואים תוצאות שליליות אשר אתם יודעים בוודאות שהם לא אמיתיים, אתם יכולים גם לפנות לבעל האתר ולבקש להסירם.

לסיכום: תזכרו שכיום המוניטין שלכם באינטרנט יכול להשפיע על ההצלחה של העסק שלכם בדיוק כפי שהוא יכול גם לפגוע לכם בעסק. בעולם הצרכני של היום, קהל הלקוחות שלכם תמיד מחפש מידע לפני שהוא מבצע רכישה ולכן חשוב שימצא רק דברים טובים וחיוביים אודותיכם.

שיתוף :

כתבות נוספות במגזין

שלחו הודעה למערכת

הכי נצפים במגזין:

איך קריפטו עוזר לקדם חופש בעולם

קריפטו הוא נכס דיגיטלי מבוזר, בעל פוטנציאל לחולל מהפכה פיננסית משמעותית. יתרה מכך, התחום המתפתח עשוי לתרום רבות לקידום חופש, פרטיות וריבונות אינדיבידואלית בכל רחבי

כמה דברים שלא ידעתם על קריפטו

קריפטו הוא אחד הנושאים החמים ביותר כרגע, לא רק בתחום הפיננסי אלא בכלל. בין אם אתם משקיעים, חושבים על זה או סתם מתעניינים בתחום, כנראה

מה כוללים שירותי סליקה לעסקים

אם אתם בעלי עסק קטן, בינוני או גדול אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסק הוא נושא הגבייה. במהלך השנים האחרונות המשק הישראלי עבר לא מעט

Apple Pay בישראל: מה זה ואיך זה עובד?

לראשונה בישראל, בעלי מכשירי iPhone יכולים לשלם באמצעות הטלפון הנייד. זה קורה בעקבות השקת שירות Apple Pay בארץ, שירות שקיים בארה"ב כבר משנת 2014 ואשר

כל הזכויות שמורות 2019 © האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!

דילוג לתוכן