מערכת ההפעלה iOS9, שצפויה לצאת לשוק ב-16 בספטמבר, תאפשר לבעלי המכשירים הניידים החדשים של אפל להוריד תוכנות שחוסמות פרסומות בדפדפן. האפשרות הזאת כבר מעלה חששות בקרב חברות מדיה, אף שאפל העניקה להם עלה של זית בדמות אפליקציית חדשות נפרדת בשם News, שתאפשר לגופי תוכן לעקוף חוסמי פרסומות כדי להציג את המודעות שלהם או לאפשר לאפל למכור פרסומות ולחלוק עימה ברווחים.
דפדפני מחשב איפשרו שימוש בתוכנות החוסמות פרסומות במשך שנים, אך רק לאחרונה הן צברו פופולאריות רחבה. יותר מ-198 מיליון משתמשים ברחבי העולם עושים שימוש בתוכנות כאלה, לפי מחקר שפורסם באוגוסט על ידי אדובי ופייג'פייר, שמפתחת תוכנה לחסימת פרסומות. המגמה הזאת חזקה יותר בקרב אתרים שפונים לחובבי טכנולוגיה, אולם היא הפכה לסוגיה שמטרידה גם את חברות המדיה הגדולות. וולט דיסני ביצעה לאחרונה שינוי באתר ESPN שבבעלותה, כך שסרטוני וידאו לא ניתנים לצפייה עבור חלק מהגולשים המשתמשים בתוכנה פופולארית לחסימת פרסומות. מרדית' קופיט לוין, סמנכ"לית כספים בניו יורק טיימס, מסרה ב-6 באוגוסט כי חסימת פרסומות היא "בעיה אמיתית לענף, ואנחנו כמו כולם מנסים להבין את ההשפעה שתהיה לכך על ההיצע שלנו".
מפרסמים רבים מתקשים להתמודד עם המגמה שמערערת את לב המודל העסקי שלהם בחלק גדול מהאינטרנט. "אפשר לראות קצב אימוץ מואץ של התוכנות האלה", אמר ג'ייסון קינט, לשעבר ראש CBS אינטראקטיב וראש איגוד המפרסמים דיג'יטל קונטנט נקסט. "זאת בעיה מאוד גדולה".
לכתבה המלאה TheMarker