1. בדיקת המרה
אני יודע זה קצת נדוש לדבר על בדיקת אחוזי ההמרה, אבל אני תמיד מתפלא לראות איך אנשי אפליטס סומכים על האינטואיציה שלהם בצורה גורפת ומתעצלים להתקין תוכנות היכולות לתת להם מידע רב, מעניין ומעמיק על מה שקורה באתר שלהם. תחום ההמרה או בשמו היחסית חדש CRO הוא תחום מתפתח ומעניין. האתר הזה מוביל בתחום מבחינת חדשות ומחקרים שהוא מפרסם. מדע ההמרה כמובן לא היה יכול להתפתח לולא מידע מדויק היה נאסף ומנותח לאורך זמן.
לכן אם התעצלתם עד היום להתקין את גוגל אופטימיזר עשו לעצמכם טובה ובצעו את הפעולה הפשוטה הזו. עצבו לכם כפתור או שניים בצבעים שונים ותראו מה עובד טוב יותר. לפעמים המספרים הם חד משמעיים אפילו באתרים קטנים עם כמה אלפי כניסות בחודש.
2. עבודה עם תגיות
אם הקמתם את האתר אפיליטס שלכם על וורדפרס בטח גיליתם בשלב כזה או אחר שגוגל ממש אוהב תגיות. הסיבה לכך היא מורכבת וטמונה בחשיבות הרבה יחסית שהוא נותן להקשר התוכן ולמילים שנמצאים ב URL וב Title tag. מניסיוני עם אתרי האפליטיס שלי גיליתי שאני יכול להיות ממוקם יפה מאוד בביטוים רלוונטיים ( אך לא תחרותיים מדי) יחסית בקלות רק בזכות תיוג נכון. יותר מזה, כאשר הרחבתי את אסטרטגיית התיוג שלי ויצרתי מספר רב של תגיות לאתר שלי ראיתי שאני מתחיל לקבל תנועה רבה וורסטילית יותר לאתר כתוצאה מאינדוקס הדפים בביטויים נוספים הקשורים לתגיות שיצרתי.
3. התמקדות בלונג טייל
בתחילת הדרך קיוויתי להופיע בביטוים שנראים זוהרים ונשמעים מפתים אך במהרה גיליתי שלא יהיה קל הדבר. לאורך זמן ראיתי שאני יכול למצוא ביטויים לא פחות ממירים אשר אומנם מגיעים מהם רק כמה בודדים בחודש אך בצירוף רב של ביטויים כאלה התנועה מתחילה להיות כדאית. הבעיה בישראל היא שגוגל מראה אפס חיפושים ( או <10 בגרסתו החדשה) לביטויים שדווקא כן יש להם כמה חיפושים בחודש ויכולים להיות רלוונטיים.
לאחד האתרים שלי בישראל מגיעים מאות מבקרים בחודש ממאות מילות מפתח שלגבי אף אחת מהן גוגל לא מראה שיש חיפושים. אם הייתי צריך להסתמך על גוגל במקרה הזה, אסטרטגיית הקידום שלי הייתה נפגעת. למזלי היום יש לי מידע רב שנאסף לאורך זמן ואני יכול לדעת איך למקסם את האופטימיזציה התוך אתרית שלי.
4. איך להשתמש בתוכן בצורה נכונה
הסברה המקובלת באינטרנט היא שתוכן מושך אנשים ממנועי חיפוש כתוצאה מקיום מילות חיפוש בתוכו. זו סברה נכונה אבל לפעמים אנשים שוכחים לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהשתמש בתוכן כקטיליזטור לשיפור או בכלל יצירת ההמרה. כלומר, התוכן ותוכנו אמור להיות כתוב כך שיצור פעולה. זכור לי שעבדתי עם איש שהיה לו אתר למכירת ברכות יומהולדת ברשת. הסתכלתי באתר שלו וראיתי שכמה מהמאמרים שהופיעו שם דיברו על עיצוב ברכות באופן ידני. כלומר ללא קשר לפעילות האתר (ואפילו נוגד). יכול להיות שאיש היקרא מאמר כזה יקבל מוטיבציה, יסגור את המחשב וילך לעצב לעצמו ברכה. אם אכן כך, ההשקעה במאמר היא לא כדאית ויוצרת רק הפסד כספי.
לכן באתריי אני משתדל מאוד להיות יצירתי ולמצוא מספיק נושאים הקשורים לתחום האתר ומעודדים בדרך עקיפה או ישירה ביצוע הפעולה שלשמה האתר.
5. וורדפרס כפלטפורמה לאתרי אפיליטס
לבסוף אני רוצה להמליץ בחום על המערכת של וורדפרס כפלפטורמה מעולה להקמת אתרי אפלייטיס. היתרון הראשון שלה הוא הקלות שבה אפשר לעלות תוכן והרי תוכן יכול להיות הדבר הראשון שיביא לכם תנועה לאתר. בעזרת וורדפרס אפשר להקים אתר ממש באפס שקלים. מורידים את התוכנה מתקינים אותה על השרת, מעלים תוכן והנה יש לכם אתר אפלייטיס שאם מנוהל נכון יכול להתחיל לעשות כמה גרושים. עוד יתרון של וורדפרס הוא שיש לה קהילה רחבה אשר מפתחת תוספים באופן קבוע. כמו כן, ישנם עיצובים רבים חינמים או שעולים כמה גרושים אשר אתם יכולים להטמיע באתר שלכם על מנת לייחד אותו מעט.
פוסט זה נכתב באדיבות רבה על ידי בני אשר מחזיק אתר להצעות מחיר של הסרת שיער בלייזר ותחומים נוספים.